Verenigde Marathonschaatsploegen gaan aan de slag voor 'Meer Marathon'
geplaatst donderdag 26 november 2015 om 21:36:34 op Schaatspeloton.nl
De elf Heren Top Divisieploegen gaan gezamenlijk op jacht naar 'Meer Marathon'. (bron: Archief Schaatspeloton.nl)
De drie speerpunten moeten de komende jaren gerealiseerd worden door gezamenlijk sponsoren te werven en verdienmodellen te realiseren en deze gelden te steken in onder andere het beschikbaar stellen van beelden aan media, aankleding van evenementen, acties in ticketverkoop en actieve communicatie. De VMS zoekt daartoe de samenwerking met de KNSB, wedstrijdorganisaties en regio's.
Jos Vaessen (namens Tjolk), Jan Tingen (namens CRV-Interfarms), Edward van Dijk (namens Okay Fashion) en Geert Plender (namens Van Werven) hebben zitting in het bestuur van de VMS en maken zich hard voor een formele samenwerking met de KNSB. Voorzitter Vaessen was eerder betrokken bij veranderingen in de Motor Speedway, in het langebaanschaatsen voor Sanex en als voorzitter van de TT bij het vernieuwde circuit in Assen: "Als we verandering willen zien, zullen we dat zelf moeten initiëren. En dat begint bij ons te verenigen. De volgende stap is wat ons betreft een samenwerking met de KNSB waarbij wij ons inspannen om de commerciële waarde te vergroten."
"Het marathonschaatsen verdient meer dan het nu krijgt, dat is de gedachte die veel mensen hebben", zegt voormalig marathonschaatser Plender. "Er is een partij nodig die een verandering op gang helpt. Wij willen een beweging realiseren waarin iedereen zich bewust is van zijn toegevoegde waarde. Atleten die zich presenteren en de sport verkopen, fans die fans maken, sponsoren die niet alleen in hun team, maar ook in de sport investeren, organisaties die met ons meedenken voor succes op de lange termijn."
Concrete veranderingen ten gunste van het marathonschaatsen verwacht de VMS volgend seizoen door te voeren.