Unox begint aan laatste seizoen als marathonsponsor
geplaatst donderdag 16 oktober 2014 om 23:11:36 op Schaatspeloton.nl
De wegen van het marathonschaatsen en sponsor Unox zullen na het komende seizoen gaan scheiden. Het Unilever-merk heeft aangegeven dat seizoen 2014/15 het laatste van vele jaren is dat het bedrijf zich aan het schaatsen verbind. Unox is er in die jaren goed in geslaagd zich haast synoniem te laten zijn met natuurijswinters. De KNSB gaat opzoek naar een nieuwe sponsor voor na 2015.Unox kent een lange geschiedenis in het schaatsen. Al in de jaren negentig van de vorige eeuw was het jarenlang hoofdsponsor van de Marathon Cup en begon in die tijd ook nog als sponsor van de Natuurijs Klassiekers, wat ook dit jaar het geval is. Daarnaast was Unox de afgelopen schaatsseizoenen samen met KPN al sponsor van het KNSB natuurijscircuit in Nederland middels de natuurijsvierdaagse, de KNSB toertochten en het KPN NK Natuurijs.
"Aan alles komt een eind, zo ook aan deze lange samenwerking met de KNSB." laat Aleksander Fiege, Marketing Director Soup & Meat bij Unilever weten. "Wij claimden met Unox de winter, maar dat heeft, zeg maar, zijn uitwerking gehad. We willen Unox meer door het hele jaar heen als merk gaan promoten. Maar we gaan er eerst nog een fantastisch schaatsseizoen van maken."
"Het is super dat Unox als oer-Hollands merk ook het komende seizoen co-sponsor is van het marathonschaatsen." geeft Dennis Schomaker, manager marketing, sponsor en evenementen bij de KNSB aan "Dat dit tevens een afscheidsjaar wordt, is natuurlijk jammer. Maar het is goed dat Unilever dat nu al aangeeft, want dat geeft de KNSB de mogelijkheid om nu al op zoek te gaan naar een opvolger. De marathonsport biedt volop kansen voor nieuwe toetreders met gegarandeerde NOS-uitzendingen."