96.000 kijkers voor TV-uitzending
geplaatst maandag 22 oktober 2007 om 10:21:00 op Schaatspeloton.nl
De TV-uitzending van de eerste marathon in de Essent Cup heeft zondagmiddag 96.000 kijkers getrokken. Hiermee scoort het net iets onder de cijfers van de herhalingen van vorig seizoen op dezelfde tijd. Mogelijk is dit nog te verklaren doordat de NOS op hetzelfde tijdstip de hardloopmarathon van Amsterdam uitzond. Maar ook de weinige reclame van SBS6 voor het evenement zal meegeholpen hebben.Met de 96.000 kijkers was de live-uitzending wel beter bekeken dan eind vorig seizoen. Afgelopen jaar was de marathon op zaterdag en scoorde de live verslagen ook rond de 100.000 kijkers, aan het eind van het seizoen sterk aflopend tot soms slechts 27.000 kijkers.
De herhalingen op hetzelfde tijdstip als nu de wedstrijden live worden gereden scoorde qua kijkcijfers toen beter. De 96.000 kijkers, of een marktaandeel van 5,1%, verkozen zondag de eerste Essent Cup marathon in Assen boven de hardloopmarathon van Amsterdam die met 358.000 kijkers (21,2%) de marktleider was. Het politieke praatprogramma Buitenhof scoorde met 291.000 (15,3%) ook beter. Op de commerciƫle omroepen scoorde enkel RTL7 met motorsport licht beter.