Schaatspeloton.nl - Nieuws - Goesting.nl schaatsteam wil doorgaan na bewogen seizoen

Goesting.nl schaatsteam wil doorgaan na bewogen seizoen

geplaatst woensdag 4 maart 2009 om 13:37:14 op Schaatspeloton.nl

Het marathonschaatsteam Goesting.nl is momenteel hard op zoek naar extra sponsors om het team komend seizoen ook weer in de Top Divisie te houden. Sponsor Goesting Events kijkt in de persoon van ondernemer en liefhebber Gerard Ridderhof terug op een bewogen jaar met hoogte- en dieptepunten. Met name de wedstrijden op natuurijs in Nederland, de bakermat van de marathonschaatssport, deden hem veel deugd.

"De jongens hebben keihard gewerkt en gestreden voor wat ze waard zijn. Dit heeft helaas niet tot een overwinning geleid, maar een podiumplaats en diverse top-10 klasseringen waren toch wel loon naar werken." Aldus sponsor Ridderhof. "De plotselinge ziekenhuisopname van Joost Vink was een grote klap voor het team, maar op een juiste manier omgaan met tegenslagen en hier sterker uit terug komen moet het team inspireren om volgend seizoen opnieuw voor een overwinning te strijden. Dit is ook iets wat Gerard Ridderhof met zijn motivatietrainingen dagelijks doet bij managers van topbedrijven. Hij kan het schaatsteam hierbij als een goede metafoor gebruiken." Aldus de begeleiding van het schaatsteam. "Dankzij de uit de pan rijzende kosten en onzekerheid van met name de KNSB is de zoektocht naar financiƫle draagkracht groter dan ooit. En dat is er in de huidige tijd niet makkelijker op geworden. Toch heeft het schaatsteam er alle vertrouwen in dat dankzij een vernieuwend sponsorconcept in samenwerking met trainingen van Goesting Events er ook komend seizoen weer een goede ploeg op het ijs staat. "

Dit zal echter wel zonder Jan van Oosterom, die naar het schaatsteam van Foekens verhuisd, en de stoppende Ytzen Faber gebeuren. Over de twee vrijgekomen plaatsen in het team, dat naast Vink verder bestaat uit Rick van Leersum en Jasper van Tol, is nog geen zekerheid, omdat eerst de plannen van de KNSB en de financiering van het team rond moeten zijn. Tot die tijd is het team nog druk bezig met het vinden van extra sponsor(s) die in het innovatieve sponsorconcept van het team wil investeren.