Schaatspeloton.nl - Nieuws - Löffler sub-sponsor Van Werven

Löffler sub-sponsor Van Werven

geplaatst zondag 5 oktober 2014 om 21:40:34 op Schaatspeloton.nl

Kledingmerk Löffler uit Oostenrijk is een driejarige overeenkomst aangegaan met schaatsteam Van Werven. Löffler is al 67 jaar producent van hoogwaardige en functionele sportkleding, waar bijvoorbeeld de nationale Oostenrijkse en Zwitserse skiërs gebruik van maken. Löffler wil via schaatsteam Van Werven werken aan naamsbekendheid in Nederland, maar ook aan het doorontwikkelen van het assortiment.

Löffler is een uniek merk: het maakt 70% van de stoffen zelf en 99% van alle artikelen, in Oostenrijk en Bulgarije. In het assortiment zitten loop-, fiets-, ski- en trekking kleding, van technisch ondergoed tot en met een derde beschermende laag en alles daar tussenin. „Wij geloven dat met name onze kleding voor langlaufers uitermate geschikt is voor schaatsers. Het is licht, ademend en innovatiever", zegt Reinhard Herzeneder, directeur van het bedrijf, dat 200 mensen aan het werk heeft.

Löffler wil via schaatsteam Van Werven werken aan naamsbekendheid in Nederland, maar ook aan het doorontwikkelen van het assortiment. „Daarom is het zo belangrijk dat we een driejarige overeenkomst hebben gesloten", zegt Mark Cuperus, agent voor Löffler in Nederland. „Via het team gaan we meer mensen betrekken bij ons merk."

Manager van het schaatsteam Wilfred van Werven: „Onze insteek is altijd een duurzame relatie met sponsoren op te bouwen, maar ook relevant te zijn voor elkaar. Gezien de ambities van Löffler en de duur van de overeenkomst, wordt dit een succesvolle samenwerking." Dat Löffler dankzij de productie in eigen land en met eigen mensen, zeer duurzaam werkt, onderstreept de match. „In onze branche werken veel mensen, zelfs kinderen, onder erbarmelijke omstandigheden", zegt Herzeneder. „En er worden zeer milieuonvriendelijke productiemethoden toegepast. Wij doen daar niet aan mee, vandaar dat we vrijwel alle productie in eigen huis hebben, met eigen mensen waar we goed voor zorgen."

Wilfred van Werven: „Dat sluit aan bij de doelstelling van onze stichting en ook van hoofdsponsor Van Werven. We willen winnen, maar niet ten koste van alles. We delen ons verantwoordelijkheidsgevoel."